2015. október 8., csütörtök

Egyesült Királyság. 2.

Az Oxfordi Egyetem , a bolognai egyetem után a második legrégebben működő egyetem. Alapításának pontos időpontja ismeretlen, de 1096-ban más működött.

1209-ben a város, és az egyetem összebalhézott, és ekkor a diákok, és oktatók egy része elhagyta Oxfordot, és új egyetemet alapítottak Cambridge-ben.

Összehasonlításként, ekkor még az Árpád házi királyok uralkodtak nálunk. Az első magyarországi egyetemet 1367-ben alapította Nagy Lajos magyar király Pécsett. Az aranybulla 1222-ben született, a Tatárjárás 1241-42-ben volt.

Az egyetemen gazdaságilag önálló, és az oktatásban is meglehetősen független kollégiumok vannak. Jelentkezni is a kollégiumba kell. A diplomát az egyetem adja, de az oktatás jelentős része is a kollégiumban történik. A diák felvételéről is a kollégium dönt.

Az oktatási év nem két félévből áll, hanem három trimeszterből. Egy trimeszter 8 hét oktatás, és négy hét szünet.

Az előadásokon és esetleges szemináriumokon kívül a hallgatóknak van egy un. supervisor-juk, vezető oktatójuk, akivel hetente kettesben átbeszélik a diák erre írt esszéit. A rendszer lényege, hogy rendkívül személyes, és koncentrált tanulást tesz lehetővé. Érdekesség, hogy Oxford és Cambridge diákjai a felmérések szerint heti szinten mintegy 50%-kal több időt szentelnek a tanulmányaiknak, mint az egyéb vezető brit egyetemek diákjai. Azonos évben a diákok nem jelentkezhetnek Oxfordba és Cambridge-be egyaránt, hanem választaniuk kell a két egyetem között, és meg kell jelölniük egy college-t, amelybe felvételizni szeretnének.

Ebben az évben a világ egyetemeinek a sorában Oxford az ötödik. Az első három amerikai, a negyedik Cambridge, azt követi Oxford.

Szóval, ide került Máté. Kapott egy egyszemélyes szobát. Így néz ki:


 A szekrény tetején az a bőrönd. mely a személyi poggyászként felvihető hátizsákon kívül az egyetlen csomagja volt.

Az első beszélgetésünkkor azt mondta, hogy „Nagyon barátságosak, és segítőkészek.”


Elhatároztam, hogy időnként hírt adok az eseményekről. Hogy fogadnak egy magyart az Egyesült Királyságban?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése